Tuesday, February 1, 2011

Memantau babysitter di rumah..

Arini hsbnd aku cuti.. So dia on duty sebagai babysitter kehormat di rumah. Untuk breakfast anak2 aku dah reheat pizza semalam buatanku sendiri seblom pegi keje. Rupanye senang je buatnye...aku beli roti paratha frozen 1pack, pastu bahan2 untuk topping..ada hotdog, mushrom dlm tin, meatball dan sos nye lak aku mix tomato puree & minced beef. Last skali letak sos BBQ. Semua bahan tu da memang ada kat umah..so no problem la nak buat pun..

Yang tu dah settle. Tengahari lak aku terpaksa balik masak sbb tak tenteram aku memikirkan bab kalau hsbnd aku dok dapur. Masak tu ok tapi bab mengemas..yappussalammm... Beli kat luar?? Kirim salam je la..dengan potensi selera yg anak2 aku tunjukkan, rasanya mau RM30-40 kena nanti. Prefer masak je lebih jimat.

So, tengahari tadi lunch aku masak sotong berkuah kicap pedas & kari telur ikan yg marvellous muah2... Nampak berselera tengok diorang semua makan. Hilang rasa penat tergopoh-gapah berkejar dari opis balik ke rumah & vice versa..

Betul la cakap orang, hilang rasa penat lelah kita & berbaloi bila tengok orang2 tersayang makan makanan hasil dari air tangan kita dengan penuh selera... ah..pandai jugak aku masak ek...

No comments: